Örneğin özel sıhhat sigortası fiyatları katlanınca nispeten daha hesaplı olan tamamlayıcı sıhhat sigortasına geçişler hızlandı. Türkiye sigortacılık bölümünde son aylarda yaşananları Bor Holding iştiraki Magdeburger Sigorta’nın Genel Müdürü Ceyhan Hancıoğlu’dan dinledik.
Son periyotta özel sıhhat sigortasının fiyatları artan tedavi maliyetlerine paralel yükselmişti. Sigortasını yenilerken poliçe meblağlarını değerli bulan vatandaşlar fiyatı 2 bin 500 lira ila 5 bin lira ortasında değişen ‘tamamlayıcı sıhhat sigortası’na geçiş yaptı. Türkiye’de, yaklaşık 4 milyon 750 bin kişinin tamamlayıcı ve 2 milyon 750 bin kişinin de özel sıhhat sigortası bulunuyor. Hancıoğlu, “Bu kriz periyodunda bilhassa kıymetli bir eser olan özel sıhhat sigortaları adetsel olarak küçülüyor. Bu eser yerini kriz eseri olan ‘tamamlayıcı sıhhat sigortasına’ bırakıyor. Sağlık sigortası olanlara haklarını koruyabilmeleri için sistemden çıkmamalarını öneriyoruz. Teminatları kısıtlı da olsa ucuz bir özel sıhhat sigortası alıp haklarını müdafaaya devam etmeleri, kendileri açısından çok daha sağlıklı olacaktır” diyor.
‘Depremi çabuk unuttuk’
Zorunlu olmasına karşın trafik sigortası yaptırmayanların daha evvel de bulunduğunu anlatan Hancıoğlu şöyle devam ediyor:
“Son bir yıldır trafik sigortası yaptırmaktan vazgeçenlerin sayısı yaklaşık 1 milyon kişi daha arttı. Kasko poliçe adedinde de yüzde 10 kayıp oluştu. 7.5 milyona kadar çıkan kaskolu araç sayısı 6.7 milyon düzeylerine geriledi. Ülkemizde 30 milyon kayıtlı araç var. Bunların yüzde 25’i kasko sigortalı, yaklaşık yüzde 90’ının da trafik sigortası var.”
Türkiye genelinde 6 Şubat zelzeleleri devrinde 3 ay boyunca DASK poliçe adetlerinde artış görüldüğünü belirten Hancıoğlu, “Haziran ve temmuzdan itibaren olağan hayatımıza döndük. Sarsıntısı çabuk unuttuk. Türkiye genelinde 20 milyon konutun yalnızca yüzde 56’sında DASK var. Yüzde 44’ü sigortasız” diyor.