Mükelleflere dijital kolaylık

HAZİNE ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Gelir Yönetimi Başkanlığı tarafından hazırlıkları yürütülen yeni uygulamalara ait değerlendirmede bulundu. Mükellefe kolaylık sağlayacak bir dizi bildiri taslağı üzerinde çalıştıkları bilgisini veren Şimşek, kelam konusu taslakları kısa müddet içinde görüşe açacaklarını söyledi. Uyumlu mükellefin her vakit yanında olduklarını, onların yükümlülük ve maliyetini azaltan her türlü adımı atacaklarını söz eden Şimşek, “Bildirim yükümlülüklerinin azaltılması, vergiye istekli ahenk ile kayıt dışı iktisatla uğraşın artırılması ve bürokratik süreçlerin azaltılması maksadıyla bir dizi uygulamayı devreye alıyoruz. Bu kapsamda, sarfiyat pusulasını elektronik ortama taşıyor, e-Defter uygulamasını yaygınlaştırıyor, Ba-Bs bildirimlerini kaldırıyor ve elektronik tebligatın kapsamını genişletiyoruz” dedi.

1.6 MİLYON KİŞİYİ İLGİLENDİRİYOR

Yeni uygulamaların ayrıntılarına ait bilgi veren Şimşek, bilanço temeline nazaran defter tutan mükelleflerin alım ve satımlarının bildirilmesi emeliyle 2008’den itibaren aylık devirler halinde alınmaya başlanan Ba-Bs bildirimlerini kaldıracaklarını bildirdi. Şimşek, bilanço temeline nazaran defter tutan yaklaşık 1.6 milyon mükellefi ilgilendiren bu formlara olan muhtaçlığın, elektronik evrak uygulamalarındaki artış ve kurumlar ortası data paylaşımının aktifleştirilmesiyle azaldığına işaret ederek, “Bu durumu dikkate alarak kelam konusu bildirim formlarının alınmasına ait uygulamayı yakın vakitte sona erdireceğiz” diye konuştu.

E-DEFTER KAPSAMI GENİŞLEYECEK

Halihazırda bilanço temeline nazaran defter tutan yaklaşık 720 bin mükellef tarafından kullanılan e-Defter uygulamasının kapsamını genişleteceklerini vurgulayan Şimşek, hazırladıkları taslakla, bilanço temeline nazaran defter tutan tüm mükelleflerin e-Defter uygulamasına dahil olmasının öngörüldüğünü lisana getirdi. Şimşek, yaklaşık 1 milyon mükellefin uygulamaya dahil olacağına dikkati çekerek, e-Defterlere ait berat evraklarının gönderilme müddetlerinde de değişiklik yapacaklarını bildirdi.

Vergi mükellefleri tarafından düzenlenmesi gereken fatura, irsaliye, özgür meslek makbuzu üzere 9 evrakın elektronik olarak düzenlenebildiğini belirten Şimşek, şöyle devam etti:

ELEKTRONİK DOKÜMAN YAYGINLAŞACAK

“Elektronik ortamda düzenlenen bu dokümanlar muhataplarına elektronik olarak iletildiğinden hem vakit hem de kağıt, toner, posta fiyatı üzere masraflardan çok büyük oranda tasarruf ediliyor. Bu dokümanların ortasına masraf pusulasının da eklenmesi için bir çalışma yapıyoruz. Hem alıcı hem de satıcı tarafından imzalanması gereken bu dokümanın elektronik ortamda ya da bağlantı araçları kullanılarak onaylanmasının sağlanması üzerinde duruyoruz. Halihazırda muhatabına bir kağıt çıktısı verilen “e-Müstahsil Makbuzu”nda da misal yolun kullanılması planlanıyor. Ayrıyeten, vergi mükellefleri tarafından düzenlenen ve bu yıl için 6 bin 900 lira olan fatura düzenleme limiti altında kalan faturaların da elektronik ortamda düzenlenmesi temin edilerek muhasebe ve beyan süreçlerinin aktifleştirilmesi hedefleniyor.”

Bakan Şimşek, vergi mükelleflerinin beyanname ve bildirimlerinin verilmesi başta olmak üzere vergisel yükümlülüklerinin değerli bir kısmının mali müşavirler tarafından yerine getirildiğine işaret ederek, şunları kaydetti:

MALİ MÜŞAVİRE YETKİ KOLAYLIĞI

“Yapılması planlanan değişiklikle mükelleflerin, ortalarında aracılık ve sorumluluk kontratı bulunan meslek mensuplarını da Dijital Vergi Dairesi’nde yer alan hizmetlerden yeniden kendi belirledikleri için süreç yapabilmeleri konusunda yetkilendirebilmeleri kelam konusu olacak. Böylelikle mali müşavirler, mükelleflerin bilgilerine gerek duymadan kendi bilgileri ile Dijital Vergi Dairesi’ne giriş yaparak yetkili oldukları süreçleri mükellefleri ismine yapabilecek.” 

E-TEBLİGAT SONRASI POSTA MASRAFINDAN 9 MİLYAR TL TASARRUF

GELİR Yönetimi Başkanlığı tarafından 2016’da kullanıma sunulan ve 9.2 milyon kişi tarafından kullanılan elektronik tebligat (e-Tebligat) uygulamasıyla tebligatlara fiyatsız olarak internetin olduğu her yerden ve her vakit ulaşılabilmesinin mümkün olduğunu anımsatan Bakan Şimşek, ayrıca kendisine e-Tebligat gönderilen şahısların anlık olarak SMS ve e-posta yoluyla bilgilendirildiğini söyledi. Şimşek, Başkanlığın e-Tebligat Sistemi’ni Ticaret, Kültür, ve Turizm bakanlıkları ile Emniyet Genel Müdürlüğü başta olmak üzere 8 kamu kurumunun da kullandığına dikkati çekerek, 6 farklı kurumla entegrasyon çalışmalarının devam ettiğini belirtti.

e-Tebligat uygulamasıyla bugüne kadar 166.5 milyon dokümanın elektronik ortamda bildiri edilmesiyle yalnızca posta masraflarından yaklaşık 9 milyar lira tasarruf edildiği bilgisini veren Şimşek, “Tebligatlardan süratli, aktif ve fiyatsız haberdar olunması hedefiyle araç alanların da e-Tebligat uygulamasına dahil olmasına ait çalışma yapıyoruz, Birinci etapta sıfır araç alanların uygulamaya dahil olması planlanıyor” diye konuştu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir